Spoor3HRM en de coronacrisis
De vakantietijd is aangebroken. Altijd een moment om even terug te blikken en te bezinnen. Zeker nu, want in wat voor rollercoaster zijn we terecht gekomen.
Ondernemen is voor mij één van de gaafste dingen die ik ooit heb gedaan en tegelijkertijd ook één van de moeilijkste. De afgelopen 4 maanden waren veruit de moeilijkste tot nu toe. Ik hoef jullie waarschijnlijk niet uit te leggen waarom…
Half maart 2020. In twee weken tijd waren al mijn opdrachten weg en werd de helft van onze flexkrachten ontslagen. Proeftijden werden niet verlengd en nieuwe banen gingen niet door. Ik geef eerlijk toe; ik schrok me echt kapot. Van een uitstekend eerste kwartaal qua omzet, waren de vooruitzichten ineens zeer slecht.
Hoe nu verder? Thuis werken, een collega die Corona kreeg en dus uitviel en klanten die ook niet meer wisten wat ze moesten doen. Vragen alom en ineens veel tijd door het wegvallen van opdrachten. We zijn toen direct relevante informatie gaan verzamelen om deze middels online vragenuurtjes gaan beantwoorden.
Met klanten zijn we afspraken gaan maken over lopende projecten en banen die zouden starten en uitgesteld werden. Regelingen werden getroffen en samenwerkingen met collega bedrijven werden gezocht om toch wat omzet te creëren, zodat we door konden. Vooral het meedenken met onze klanten over hoe we iets samen wél voor elkaar kregen, is écht iets waar ik trots op ben. Nimmer ben ik ergens met de botte bijl ingegaan en alles heb ik in samenspraak vormgegeven. Alle partijen tevreden is bij ons altijd het uitgangspunt geweest. Ik geloof er ook heilig in dat dat de enige juiste manier is. Samen het leed dragen is altijd beter dan in je eentje!
Ook de samenwerking met een collega bureau is iets waar ik trots op ben. Elkaar niet zien als concurrenten, maar elkaar versterken en hierdoor win-win situaties creëren. Super gaaf!
Gelukkig zagen wij al snel vele opdrachten weer terugkomen en kwam er (voor ons in ieder geval) de gehoopte inhaalvraag. Naarmate de tijd voorbij ging zagen we dat de corona crisis niet in alle sectoren keihard toesloeg. In sommige sectoren ging het beter dan ooit.
Wij zien daarom de komende periode met vertrouwen tegemoet en staan voor jullie klaar. Ik wil graag de klanten die ons geholpen hebben in deze periode, hartelijk danken voor het vertrouwen in ons bedrijf. Namens ons hele team, wens ik jullie een allemaal een prettige vakantie!