Our Customer Journey
Wanneer wij gesprekken voeren met onze klanten over een recruitment traject, krijgen wij negen van de tien keer de vraag: “Hoe doen jullie dat dan? Hoe vinden jullie die geschikte kandidaat?”
Nou, wij investeren er vooral heel veel tijd in. Natuurlijk hebben wij veel kanalen waar we gebruik van maken en korte lijntjes met instanties en werkzoekenden. Maar dan nog, een goed en gedegen recruitment proces kost enorm veel tijd.
Dat brengt ons tevens bij het antwoord op de tweede vraag die we vaak krijgen: “Waarom kost een werving- en selectietraject zoveel geld?” We blijven natuurlijk Nederlanders, dus we snappen die vraag! Maar ook op deze vraag is het antwoord dat het veel tijd kost én bovendien zit er een gedeelte risico in voor ons. In onze branche is het gebruikelijk dat we werken op ‘No Cure, No Pay’ basis. Dat is laagdrempeliger voor klanten om zaken met ons te doen en ergens ook fair natuurlijk! Als je naar de bakker gaat betaal je ten slotte ook niet voor gebakken lucht, maar voor een vers gebakken broodje. Maar, dat betekent voor ons wel een risico. Stel dat die speld in de hooiberg niet bestaat of een klant kandidaten af blijft wijzen ondanks dat ze zeer geschikt zijn, dan hebben wij weken gewerkt voor Jan met de korte achternaam.
Maar goed.. laten we teruggrijpen naar de factor tijd. Want dat is de belangrijkste en tegelijkertijd meest ongrijpbare factor in een recruitment traject. Iedere ondernemer snapt namelijk dat tijd geld kost. Onze klanten zien echter niet hoeveel tijd we investeren in hun werving- en selectietraject.
Wanneer wij voor een klant aan de slag gaan, gebeurt dit achter de schermen. Wij werken vanaf ons eigen kantoor. Onze klant ziet pas wat van ons werk wanneer wij een eerste kandidaat voorstellen. Maar tegen die tijd hebben wij er al het grootste gedeelte van het werk op zitten. We bepalen eerst de doelgroep die we willen bereiken, schrijven vervolgens een aansprekende vacaturetekst en zetten deze dan uit bij álle kanalen waar wij gebruik van maken. Gemiddeld benaderen wij zo’n 25 potentiële kandidaten voor elke vacature. Niet iedereen heeft interesse of is geschikt, maar deze mensen hebben allemaal wel onze aandacht gehad. De échte potentiële kandidaten die overblijven nodigen we uit bij ons op kantoor. Wanneer mogelijk, winnen we een referentie in en we maken gespreksverslagen voor onze klant. Op basis hiervan beoordeelt de klant dan of en met wie ze in gesprek willen. Pas vanaf dat moment wordt een klant dus in het proces betrokken.
Dat is enerzijds juist het mooie! Want de klant ziet alleen het resultaat en daar huurt hij ons ten slotte voor in. Maar anderzijds roept dat ook bovenstaande vragen op. En dat snappen wij! Dus, hebben we onze Customer Journey inzichtelijk gemaakt. Bekijk hem hier.
Betrokkenheid, openheid, integriteit en persoonlijke aandacht zijn belangrijke kernwaarden van ons bedrijf en van de mensen die er werken. Dat willen we in alles uitstralen en mensen laten ervaren. We willen dan ook laten zien dat we hard werken en dat een recruitment proces niet een kwestie is van een paar telefoontjes naar wat kandidaten om vervolgens een bedrag op te strijken. Er gaat een heel traject aan vooraf!
Dus wil je eens open zien hoe wij dat doen? Hier kun je ons bereiken!